Samsung redefineşte noţiunea “service clienţi”
În toamna anului trecut, am cumpărat un smartphone Samsung. Intenţia nu era să fiu în pas cu moda, ci să am un instrument cu ajutorul căruia să îmi fac viaţa mai uşoară: să citesc e-mail-uri, să administrez acest site, etc. Totul a funcţionat bine, însă fusesem avertizat: la Samsung, totul e în regulă, până ai nevoie de serviciul clienţi. Lucrurile se complică abia după aceea. Am luat în râs vorbele conform cărora Samsung România ar avea unul dintre cele mai slabe servicii de asistenţă a clienţilor. Totuşi, acum sunt sigur că aşa este. Iată povestea, pe scurt.
„Buna ziua,
Cand conectez telefonul mobil la computer prin Kies, programul ma anunta ca este recomandat sa accept un firmware update, de la versiunea PDA:KE1/PHONE:KE1/CSC:KE1 (ORO) la versiunea PDA:KQ4/PHONE:KQ5/CSC:KQ4 (ORO).
Am cautat pe site-ul dumneavoastra mai multe detalii despre aceasta actualizare, dar nu am gasit nimic. Prin urmare, va rog sa imi transmiteti in ce consta aceasta actualizare, daca este sau nu vitala pentru telefonul mobil si cum va influenta in bine functionarea telefonului. De asemenea, va rog sa precizati si daca actualizarea va avea ca rezultat pierderea de informatii din telefon (caz in care va trebui sa fac o copie de siguranta).
Va multumesc pentru timpul acordat.”
Iată care a fost răspunsul „meseriaşului” de la Samsung România:
„Va multumim pentru ca ati contactat Samsung Electronics Romania!
In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam urmatoarele:
Update-ul se face prin conexiunea telefonului la PC cu cablu de date si programul Kies.Este decizia daca doriti sa faceti acest update sau nu doriti.”
Adică: Pam-pam! Păi măi nene, ştiu şi eu că actualizarea se face prin cablu, după conectarea la Kies! Asta am şi spus în mesajul meu! Mie mi s-a părut că tocmai am încasat o flegmă de la respectivul individ, aşa că am scris înapoi, serviciului de asistenţă Samsung România:
„Inca nu am reusit sa imi dau seama daca va bateti joc de mine, sau doar nu aveti chef de problemele mele si doriti sa fiti lasat in pace.
V-am pus niste intrebari punctuale, la care ar fi trebuit sa gasesc raspunsuri in site. Nu numai ca nu mi-ati raspuns la niciuna dintre acestea, ci m-ati „pasat” rapid. Stiu si eu ca update-ul se face prin cablu, cu ajutorul Kies. Stiu si ca e alegerea mea daca il fac sau nu. Prin urmare, consider ca efectiv nu ati avut chef de inca unul care si-a luat telefon si nu stie ce sa faca. Dar va rog sa aveti in vedere ca va luati salariul de pe urma unora ca mine.
Probabil ca interesul companiei dumneavoastra este sa controleze cine si ce a cumparat, de aceea aveti nevoie de numele meu si seria aparatului. Daca acesta este scopul urmarit si conditia pe care o puneti ca sa imi raspundeti la intrebari asa cum ar trebui, atunci consider ca serviciul clienti Samsung este sub mediocru si ma consider indreptatit sa ma adresez OPC.
Va doresc o zi buna in continuare.”
A doua zi am primit un fel de răspuns:
„Va multumim pentru ca ati contactat Samsung Electronics Romania!
In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam urmatoarele:
Am trimis solicitarea dumneavoastra departamentului tehnic. Veti fi contactat cu unr aspuns exact in cel mai scurt timp posibil.
Vom verifica cu colegul nostru ceea ce s-a intamplat in cazul mail-ului dumneavoastra.
Va multumim pentru increderea acordata!”
Asta a fost Vineri, 25 mai 2012. De atunci, nu am mai auzit nimic de la Samsung România şi nici nu am mai primit vreun răspuns. Bine că şi-au luat banii pe telefon! Iar eu sunt, în continuare, un mândru utilizator al unui telefon produs de Samsung! Măcar acum ştiu: următorul meu telefon va fi produs de altă companie. Asta pentru că sunt un masochist şi vreau să le ofer şi altora şansa de a îşi bate joc de mine pe banii mei!